31. kolovoza 2014.

Putovanje po Italiji III. dio (Sicilija) | BRUSCHETTE

...u prošloj epizodi...

Još uvijek smo na čarobno-opskurnom otoku zvanom Sicilija. Suputnici, novčanici i vitalni organi su manje više na broju. Sunce piči, a Etna roštilja (malo žešće bljuca lavu). Nakon tri lijepa dana okolo Catanie i uz Jonsko more, vrijeme je za Prijestolnicu i Tirensko more. I Clive Owena.
Nećete moći vjerovati što nam se dogodilo...

7. DAN- CAPO DI ORLANDO, PALERMO (Pozdrav iz zemlje Safari)

Cataniu smo napustili u jutro sedmog dana putovanja i zaputili se prvo na plažu Capo di Orlando. Pogađate? Da, pijesak i jad. Do plaže ima koja dva sata vožnje uglavnom uz more, pa tako i uz plaže koje su stvarno lijepe, a more tirkizno i prozirno. Milozvučni glasić ("Buđenjeee!") naše vodičice dojavio nam je da se približavamo odredištu, pa smo kolektivno prilijepili noseve na prozor. Ugledaš koju šljunčanu uvalicu bez ljudi, pa ti dođe da zavičeš 'IMA IZAĆ'!'. Ali ne dira ti to Agenciju, bolje se kupat u mulju (svako logično objašnjenje u moj glavi zvučalo bi- bla bla bla. bla.). Sad već mislite da pretjerujem, ali najbolje je da provjerite sami. Ako su vas, kao mene, razmazile hrvatske plaže (godine kupanja u Brelima ili prošlogodišnje na Visu), onda ne sumnjam da ćete se složiti.

Na plaži smo, najbolje doba za ne biti tamo- podne. UV indeks lako mjerljiv kao ekstremno visok, iznad nas na ozonskoj rupi nacrtan smajlić. Tko se boji sunca još? Imaš par sati za ubit u toj pripizdini, kaj ćeš, ideš se kupat u mulju. Jej! Prvo i zadnje kupanje na Siciliji. Pijesak ti se odmah uvuče u gaće, kosu, pod nokte, u torbu...i ne možeš ga se riješit, k'o ekipe što po Trgu skuplja pare za azile za pse. Hlad je veličine 2,5m2 i tu je zgurano nas deset i sjedimo si po glavama.  S obzirom da smo se sakrili u minijaturni hlad "restorana" 'Mama Papi', i ne da nam se micati, odlučili smo tu nešto prigristi i požalili. Nemojte čak i ako vam želudac glasnim kruljenjem probija zvučni zid, tako je loše. I tako, zbirka pripovjedaka 'Kako su plaže postale mjesto za mučenje'...

Par sati kasnije u fino klimatiziranom autobusu krećemo prema bivšoj prijestolnici mafije Palermu, dok nam svima glave kljucaju čim se zavalimo u sjedala kao da smo se nagutali ugljičnog monoksida.

Je li Palermo uistinu bivša prijestolnica? Kažu da mafija još uvijek postoji, ali nema nekadašnju snagu. Nedugo prije putovanja izašao je članak o akciji 'Apokalipsa' u kojoj je uhićeno sitnih 95 mafijaša. Meni to ne zvuči slabo. Pitali su me po povratku jesam li vidjela mafiju, reko možda i jesam, ali mi je uređaj za indikaciju ostao u Zagrebu (-.-). O mafiji je najvažnije ne pričati (jer bi te mogao progutati mrak), što ne vidiš ne postoji, a meni nije baš često padala na pamet. Sve što trebate znati ste vjerojatno već usvojili gledajući svoj najdraaaži film ikad- Kuma, naravno (ja sam valjda jedina koju taj film ne fascinira, pogledala sam ga prije pisanja posta čisto da ne hodam više neuka svijetom. Marlon <3 ). Za one koji žele znati više napisan je i poseban vodič The Sicilian Mafia: A true crime travel guide, ja sam ga kupila, ali nisam ga stigla pročitati prije puta. Knjiga je puna imena, godina i slika mjesta zločina, a ima i dobre kritike, pa ko voli nek' izvoli...

"It's not personal, Sonny. It's strictly business."

Po dolasku u Prijestolnicu autobus je nas (koji ćemo odsjest u hotelu jer smo doplatili za dvokrevetnu sobu) iskrcao na Via Maqueda odakle smo morali ponovo malo pješke do čudesnog smještaja. Put je bio malo drugačiji nego u Cataniji, ali jednako strašan. Hodali smo dugih 7-8min uskim uličicama koje su popločane kamenim pločama za koje su nam ponovo zapinjale torbe|koferi, između pomalo derutnih stambenih zgrada ispred kojih su u sklopivim stolicama sjedili Afrikanci svih dobnih skupina (u daljnjem tekstu crnci i pritom to ne mislim rasistički). Nije zgodno, ti si turist s dva zdrava bubrega i eurima, a on je azilant kojeg nisu uspjeli utopiti na Lampedusi (iako su se jako trudili) i bez eura. Pozdrav iz afričke zemlje Safari (zbogom žohari). Bojiš se jer si čovjek pun predrasuda i stereotipa, ne možeš si pomoći, osjećaš se ko lovina dok pjevušiš pjesmu iz Tarantinovog filma 'Odbjegli Django' 'Too Old To Die Young'. A malo se više bojiš i dramatiziraš ako si jadno žensko i u glavi ti je spoznaja da ti je hotel u čudnom kvartu, da pada mrak i da si tu idućih pet dana, ujedno se veseliš zaštiti hotelskih zidova, iako još ne znaš ni šta te tamo čeka.

In the ghetto! (klikni da ti zapjeva Elvis)

Smješteni smo u dobrom Hotelu Cortese (Via Scarparelli 16), odmah iza ugla čudesne tržnice Ballaro. Ispalo je da smo stacionirani na jednoj od najživljih točaka u gradu (to nije odmah umanjilo strah). Tržnice su važna mjesta društvenog života u Palermu, naravno nastale pod utjecajem islamske kulture, tu najbolje možete osjetiti kao dišu lokalci, tijekom dana tu ćete pronaći sve vrste voća, povrća, ribe i svakakvih drugih stvari, navečer se to pretvara u opskurne birtije i štandove s brzom hranom. Za razliku od Catanie, tu je živo cijeli dan, glazba trešti do dugo u noć (imale smo "sreću" da nam prozor sobe gleda na tržnicu).
Bile smo uvjerene da nema šanse da izađemo na ulicu kad padne mrak, ali nas je kod recepcije skupio Prika (pozdrav!) da idemo naći nešto za jesti, u društvu jačeg spola ipak smo se osjećale malko sigurnije. Prošetali smo možda 50tak metara i naletili na neke tipove koji čavrljaju malo previše uneseni jedan drugome u lice, pa smo se okrenuli na peti i pohitali da im ne smetamo (neki lik je navodno mahao da se maknemo, ali ja to ne vidjeh). Fun fun fun. U dućančiću je Kona kupovala vodu, dok je oko nas kao muha zujao neki lik i govorio: "Marihuana? Marihuana?". Na priručnom štandu je Prika stao kupit kobasice, tu je lik istovremeno brisao znoj s čela i rezao pecivo (uspješno sam kontrolirala svoj opsesivno-kompluzivni poremećaj cijelo putovanje, ali tu je skroz podivljao, kao DiCaprio u Avijatičaru.). Dok se kobasica pekla uspio je zamotat i blaženo upitat 'Joint?'. U zraku se stalno osjećao miris trave, ne sumnjam uopće da smo svi tih dana bili pozitivni na tetrahidrokanabinol.

8. DAN- MONREALE, MONDELO (killing me softly)
[fakultativni izlet 15e]

Osmi je dan, osam sati ujutro. Iz sna nas bude dva pucnja. Oh, shit, netko je upravo likvidiran, mislim, ali nit tičem nit mičem (prerano je). Odjeknulo je još par pucnjeva. Zamišljam obračun bandi na tržnici, (don Corleone pada preko auta probušen s 5 metaka), tezge se ruše, krv se izljeva na sve strane i tak to. I onda počnu odjekivat detonacije, sad sam već sigurna da padaju bombe i da dolazi naš kraj, kraj u Palermu. Clive Owen, Clive Owen, Clive Owen. Zaglušujuće detonacije su uskoro prestale, a ja sam nestrpljivo čekala hoće li se začuti sirena hitne pomoći ili policije, ali umjesto vrisaka ljudi u agoniji čula se obična dernjava, motorini kako veselo trube, glazba... tržnica puna života! (Shvatili ste shemu, na prvu je sve pesimistično i grozno, ali na kraju ispadne da nije tako, osim s plažama one su dno.)

Bilo je jutro, ali je već bilo jako vruće, pa smo se prikladno vremenu obukle minimalistički, a fakultativni izlet počinjao je baš s katedralom Monreale (rekla bi kona- još jedna crkvetina, ali ona je moderna bogohulna nevjernica, pa joj nemojte zamjeriti :D). Monreale je brdo iznad Palerma i na njemu se nalazi veliki arhitektonski kompleks koji se sastoji od bazilike, samostana i palače. Mi smo imali priliku vidjeti katedralu, najbolji primjer normanske arhitekture u svijetu. Sagrađena je u 12.st u romaničkom stilu, izvana je asketski jednostavna, dok je iznutra bogato ukrašena zlatnim mozaicima u bizatnskom stilu. Na Siciliji se plaća upad u svaku važniju građevinu, pa ćete i za ovu crkvetinu platiti 3eura.

A sad malo o seksizmu i minimalizmu. S dežurnim organom za procjenu morala i čednosti (u daljnjem tekstu Organ) nismo se susrele još otkako smo napustile Rim i crkvu S. Maria Maggiore. Odjeven u svoju odoricu sav si je važan, stoji ispred vrata i mjerka (dream job, momci?). Kriterij je jednostavan- ako si muško- ulaziš, nema veze ako nosiš kupaće gaće i japanke, dobar si, Organ te nema kad gledati. Ako si žensko 40+ i nosiš jako kratku haljinu bez rukava isto ulaziš (moje oči svjedočile). Ali ako si lijepa žena u haljini do poda, dobiješ pokrivalo, točnije nešto što izgleda k'o kabanica bijele boje koju (pazi sad) moraš platit 1 euro. Prevara! Ja sam odmah pripremila pare, jer sam, kao što reče moj frend (koji ovo ne čita jer ima previše slova), bestidnica. Obukle se tako ja i kona u te kabanice ispod kojih je još 10stupnjeva toplije, pa mi došlo da kažem "Yo! Let's cook, bitch!".

Stvar je spasio sladoled od pistacija s komadićima pistacija, tu punoću okusa teško je opisati ovozemaljskim riječima, u maloj slastičarnici pored Katedrale.
S tim je završio prvi dio izleta, a slijedila je plaža Mondello (oh, joy!).

Mondello je gradska plaža grada Palerma, nalazi se na nekih 9km udaljenosti od grada. Bila je subota i cijeli grad je odlučio potražit utjehu baš tamo. Rimini all over again. Gledam u još jedno prostrastvo pijeska i suncobrana, i mislim si kako bi se prije kupala na šibenskoj gradskoj plaži Banj, iako postoji mogućnost da iz mora izađem blago radioaktivna. I tak, čmrljiš u hladu dok te ne odvezu iz tog wannabe koncentracijskog logora, dok iza tebe neki (novi) klinci puše gigantski joint i vrište, a duševni mir ti dodatno remete Indijci s hrpom plastike koju ti žele prodati. Ovaj izlet slobodno preskočite, do Monreala se sigurno nekako može javnim prijevozom koji nije skup, a na Mondello ne treba trošit dragocjeno vrijeme.

Na kraju je dan opet spasila hrana. Ekipno smo otkrili mali obiteljski restoran nedaleko od hotela na samoj tržnici Ballaro, koji preporučujem jer je sve bilo jako fino. Jelo sam naručila iz petog pokušaja, jer je na sve prethodne konobarica rekla: "Finish!" iliti nema toga (više). Na kraju sam dobila Pasta alla Norma, poznatu sicilijansku tjesteninu s patlidžanima i ricottom, iako sam je izbjegavala baš zbog patlidžana koje moje nepce baš ne ljubi preveć, ispala je prefina. Kona se usrećila rižotom s kozicama i cherry rajčicama, koji je bio još bolji.

Za kraj dana razveselile su nas nove detonacije, ali smo tad skužile da je to bio samo vatromet. Kabum!

9. DAN- CEFALU (hedonizam)
[fakultativni izlet 20e]

Za deveti dan u Italiji i šesti na Siciliji bila je predviđeno još jedno važno turističko odredište- Cefalu, koji je u itineraru opisan kao ribarsko selo. Postire na Braču su ribarsko selo, Cefalu je grad. Uistinu šarmantan i lijep grad, s uskim uličicama, preslatkim malim dućanima s domaćim tjesteninama, pekmezima i začinima, staretinarnicama punim čudesnih gluparija, suvenirnica, slastičarnica i restorančića. U jednom od dućana smo našle i na najjeftiniji limoncelo (liker od limuna) i liker od pistacija, ali kad smo se na kraju vratile da ih kupimo, dućan je bio zatvoren zbog popodnevne pauze. Nemojte ponoviti našu grešku pa odmah obavite shoping, u Palermu su ti isti likeri duplo skuplji.

Od značajnije arhitekture tu je naravno normanska katedrala na Piazza Duomo, kao na Monrealeu izgrađena u 12.st. Nismo ulazili unutra jer je u tijeku bila nedjeljna misa.

Ovo je plaža (fleka glava u sredini su ljudi koji izvode aerobic u vodi). Tko bi rekao da se takva gigantska plaža nalazi u ribarskom selu (:D), srećom nismo više imale nikakvu namjeru brčćkat se. Fotografija govori tisuću riječi, između ostalih i one 'radije bi se osvježila u Jarunu'. Posljednji čavao u lijesu.

Boravak na Siciliji pretvorio se u uživanje u hrani. Napokon je itinerar imao pravo! U Cefaluu uistinu možete uživati u preukusnoj hrani. Nakon što smo popile kavu, poduže se gubile uličicama i zavirile u svaki shaby chic dućančić, otišle smo u restorančić koji je Kona odredila za ručak čim smo stigli u grad. Na istočnom ulazu u grad pronaći ćete restoran Al Faro, s terasom uz liticu s pogledom na prostranstva Mediterana, u hladu tende gdje puše blagi povjetarac. Gušt. Ja sam naručila paštu sa sabljarkom, patlidžanima i metvicom (10e)- odlična kombinacija, prefino! Kona je uzela punjene rolice od sabljarke s limunom i rajčicom i pečeni krumpir u maslinovom ulju s ružmarinom- prefino! Sve najbolje o ovom restoranu.

I za kraj desert, naravno! "Leave the gun. Take the cannoli." Vratile smo se na Piazza Duomo i u slastičarnici na samom trgu uzele cannoli s komadićima čokolade i kandiranim voćem. Mljac.

Dan završava novim vatrometnim detonacijama i limenom glazbom pod prozorom. Noćenje? Nema spavanja u Palermu.

10. DAN- PALERMO (walking dead i fjaka)
[fakultativni izlet na Mondello 5e]

Deseti dan bio je (po itineraru) predviđen za opuštanje i uživanje na već poznatoj plaži. S obzirom da nema tog Boga koji bi nas ponovo tamo natjerao (čak ni činjenica da je ponedjeljak i da neće biti puno ljudi) odlučile smo opustit se i uživat u gradu na svoj način.

Prvo je trebalo odraditi skupno razgledavanje, a mi smo malo odužile s doručkom i dvije minute zakasnile doći na mjesto okupljanja, u koje je ekipa toliko daleko otišla da ih nismo mogli vidjet u krugu od 500m, dobrom ženskom intuicijom krenule smo prema katedrali, našli smo ih kako već napuštaju veliki trg ispred nje. Onda smo se zaputili prema katakombama, koje se nalaze na nekih 20min hoda.

Katakombe se nalaze u sklopu Kapucinskog samostana, u njima su se u 17.st. pohranjivali posmrtni ostaci poznatih građana Palerma. Prema macambre običaju, koji je bio popularan na ovom području, u podzemne prostorije sahranjeno je osam tisuća balzamiranih tijela crkvenih vjerodostojnika i ostalih bogataša, uključujuči žene i djecu. Ovaj običaj, koji se u to vrijeme smatrao osobitom čašću za pokojnika i pripadajuću mu obitelj, postao je zabranjen krajem 19.st. Rosalia Lombardo je dvogodišnja djevojčica koja je među zadnjima pokopana na tom mjestu i zato se nalazi na razglednicama. U današnje vrijeme katakombe su otvorene za javnost, karta košta 3e, a unutra vas čekaju redovi mumificiranih tijela koja vise sa zida ili se nalaze u malim lijesovima, a podijeljeni su po kategorijama (muškarci, žene, djevice, djeca, svećenici, redovnici). Strogo je zabranjeno fotogafiranje, a (fun fact) ograde su postavljene da bi spriječili blesave turiste da se slikaju s izlošcima|pokojnima. Da, morbidno i nelagodno, ja sam nakon par minuta već teže disala, unutra kao da nije bila samo naša velika grupa nego i 8000 nemirnih duša, pa kad je postalo pretijesno pobjegla sam van. Osvrnula sam se iza sebe da provjerim da se netko nije otkačio i pošao za mnom. Šalim se.

Kad smo pustile mrtve da počivaju u miru, a ostatak grupe da počiva na plaži, mi smo krenule u svoje počivalište (hotel). Usput smo posjetile čudovišni arhitektonski kompleks katedrale u Palermu, koja je sazdana od svih stilova po malo. Upad u katedralu je začudo besplatan, ali (uvijek postoji ali) da bi zavirili u neku grobnicu ili se popeli na krov (odakle bi sigurno bio dobar pogled na grad) morate platiti i do 7e.

I onda smo krenule bauljat po tržnici Ballaro. Deseti dan putovanja je i sve što nam fali je voće i mamina juha. Tržnica nam omogućuje da zadovoljimo bar jednu potrebu, jer tu se može naći stvarno svakakvog voća, od lokalnog do egzotičnog. Ima i povrća, ribe, i začina. Ima i nezapakiranih smrznutih pilećih bataka koje prodavač prljavim rukama stavlja na još prljaviju vagu (ocd!). Mi smo se usrećile breskvama, grožđem i siestom.

Dan za opuštanje završio je šetnjom po gradu i večerom u našem malom restoranu. U biti smo u šetnju krenule da nađemo neko drugo mjesto za jesti, ali neuspješno. Odbila sam jesti u restoranima koji svu hranu drže na otvorenom, izloženu na stolu i još te vuku za rukav da večeraš baš kod njih. Mene ta politika privlačenja mušterija jednostavno odbija. Na provjerenom smo mjestu pojele caponatu (recept je u prošlom postu) i tjesteninu sa sardinama, i bile sretne.

11. DAN- PALERMO (oproštaj)

Jedanaesti dan bio je ujedno i posljednji na Siciliji. Ujutro smo se morali odjaviti iz soba, ostaviti kofere na recepciji i provest dan na ulici. Neki su se mazohistički vratili na plažu, neki su otišli do Corleonea (znate ono mjesto gdje se nije snimao 'Kum' i odakle su baka i djed Al Pacina), a mi smo ga odlučile provest u parkovima Palerma.

Dok radite gigantski krug po Palermu na 40C, parkovi nude spas od buke, vrućine i smradova. Giardino Garibaldi se nalazi na sjeveroistočnom kraju glavne ulice Viktorija Emanuela. U njemu se nalazi najstarije drvo u Palermu, fikus star 150 godina. U 16.st su tu Aragonci održavali proslave vjenčanja i vojnih pobjeda, kasnije je park postao mjesto mafijaških likvidacija.

Park Villa Giulia, poznat i kao Villa del Popolo, je prvi javni park u Palermu, uređen krajem 18.st. Pokraj njega se nalazi botanički vrt, u koji nismo ulazile jer se upad plaća (5-6e). Nalaze se malo podalje od samog centra grada, pa po ulicama nema gužve (turista), hodajući po tim ulicama osjećale smo se ponovo malo nelagodno (usred bijela dana), dodatno je to potencirala jedna simpatična prodavačica koja mi je mimikom objasnila da nije pametno hodat s fotićem naizvolte oko vrata (pospremila sam ga u ruksak).

Park Villa Bonano nalazi se u blizini katedrale, Palazzo dei Normanni, Cappella Palatina i crkva San Giovanni degli Eremiti, hlad palmi odličan je za kraći predah (ili partiju bele).

Od arhitektonsko/urbanističkih znamenitosti koje morate vidjeti to je svakako- Piazza Pretoria, sami centar povijesnog dijela grada, koja se nalazi uz glavnu ulicu Via Maqueda.. U sredini se nalazi jedna od najljepših fontana u Italiji (vjerojatno nakon fontane Di Trevi), koja je pri gradnji bila zamišljena kao dio privatnog parka, no nakon smrti Cosima I. potomci su je prodali Senatu, pa je preseljena na mjesto gdje se nalazi danas. Tad, u 16.st., označili su je kao trg sramote zbog golišavih skulptura.

Teatro Massimo je monumentalna historicistička  građevina iz 19.st. čije je glavno stubište flankirano s brončanim skulpturama koje predstavljaju alegoriju Tragedije i Opere. Jedan dio dana vratar otvori ogradu pa se na stepenicama može sjediti, ali je strogo zabranjeno konzumiranje hrane. Na stepenicama možete uživati u najboljem signalu za gradski wi-fi.

Palazzo dei Normanni je palača u kojoj su stolovali sicilijanski kraljevi za vrijeme normanske vladavine, danas se tu nalazi regionalni parlament. U sklopu nje nalazi se i Cappella Palatina, kraljevska kapela, još jedan dragulj normanske arhitekture. Palaču smo vidjele samo izvana, ako želite zaviriti unutra morat ćete iskeširat 6e (mislim da se kapela dodatno plaća).

Zanimljivosti: kod slanja razglednica/pisama markica za zemlje EU košta 1e, a ona za Italiju košta 1,10e. U slastičarnici nasuprot Teatra Massima možete pojesti sladoled u slatkom pecivu (kombinacija sladoleda i kruha u meni budi blagi nagon na povraćanje). U zahodima ćete jako rijetko pronaći sapun, pa obavezno sa sobom ponesite bočicu sredstva za dezinfekciju.

Još smo malo uzurpirali recepciju hotela, dok nas je vlasnik ispod oka gledao i jedva čekao da mu se skinemo s... interneta. Oko 21h smo se uvalili u svoja sjedala /krevete i uputili se k ili ka Napulju.

Ako me pitate po čemu ću pamtiti Palermo onda je to definitivno intenzivan smrad urina, znate ono kad vas parfemi sjete na stare ljubavi, e pa to će biti moj okidač za Palermo. I po luđačkom prometu u kojem svi imaju prednost i semafori služe za ukras (ko božićne lampice), gdje su najčešći prizori na ulicama udubljene karoserije automobila i selotejpom zaljepljeni retrovizori kao najbolji dokaz kaosa. I po koševima za smeće koji su prava rijetkost, složeni na parove razbroj se svakih pola kilometra. Palermo nije grad u koji ćete se zaljubiti na prvi pogled kao u Rim, ali ipak ima nešto što će vas privući. Palermo je više tip grada ljubavnika/ice, za koji se ne možete vezati, ali ćete možda tu i tamo ponovo navratiti.

Jednostavan recept za kraj. Bruschette ala Ana Ugarković.
Bruschette su još jedan talijanski klasik kojeg svi poznaju, serviraju se kao predjelo ili kao grickalica na druženjima (uz dobro crno vino). Postoje silne varijacije na temu, ali u suštini to je prepečeni kruh, natrljan češnjakom i maslinovim uljem, s rajčicom.

sastojci

Kruh premažite s maslinovim uljem i natrljate češnjakom, kratko prepecite u pećnici (na 200C) ili u tosteru, rajčice i pečenu papriku začinite (sol, papar, maslinovo ulje, češnjak), pa natrpajte sastojke na šnitu kruha i voila- bruschetta! :)

Enjoy (bez Maje Šuput)!

Broj komentara: 15:

1. Uživala u čitanju i smijeh mi nije silazio s usana a to volim jer kao da sam i sama bila tamo.

Odgovori
    1. hvala na lijepom komentaru! :) drago mi je da sam vas uspjela povest na malo putovanje pa barem i u mislima.

Izbriši
  2. evo i ja naišla na tu agenciju i putovanje na siciliju :) sva pitanja koja su me mučila, i kritične točke programa, ovdje su navedeni. Baš ste me nasmijali, ali opet ne mogu odlučiti , ići ili ne ? jel vrućina neizdrživa ?

hvala na pomoći

Odgovori
    1. ići, bez razmišljanja! aranžman je jako povoljan i dobar, unatoč svim mojim ciničnim primjedbama- sve bi ponovila! ja volim vrućine pa ne mogu biti objektivna. :)

Izbriši
    2. evo sad sam sretna :)puno vam hvala na odgovoru, inače ja sam iz šibenika i ne kupam se na banju, a vjerojatno neću ni u riminiju:)

3. haha, znači nećeš se kupat uopće, ali ćeš to nadoknadit na Prviću. e i, puno toga ja nisam napisala, jer nisam baš sve htjela podijeliti sa svijetom. recimo, tu zlostavljačicu s dezićem sam tad htjela priklati s poklopcem od konzerve maslina koju je držala u onoj mrežici na sjedalu u autubusu, a sad mi je to zabavna uspomena. upoznaš ljude, svakakve, bude dobro.
      odi u San Marino! sretan put! :)

Izbriši
    4. još kad bih znala šta je dezić:)?
      ma baš si mi zabavna, ka da smo ista krvna grupa:)

5. fala ti! :D
      (dezić = dezodorans)

Izbriši
    6. hahaha, e znam šta je luksić, lungić....ali za dezić nikako skužit, već sam tila alarmirat sina u zg:)

od tih deminutivića zaboli me glava, jer ipak mi obožavamo augmentative....)

7. ups, ja sam po defaultu mislila da ste netko mlađi od mene :)) valjda zbog mladog duha!

Izbriši
    8. pa šta sad Vi:) koji?:)puno ih se zezne, čista pedofilija....
      ma neću više gnjavit, al nekako sam se navukla....jer mi se drago nasmijat, valjda još nije zabranjeno?

9. i sve da ću pofalit recepte, pa zato smo i tu :)al ne želim ih gledat previše, jer bi se i na to navukla, valjda je to tako u ovim godinama:)

Izbriši
  3. slobodno se izražavajte na sve načine u kojoj god mjeri želite. u ovoj zoni nema zabrana! :)) na recepte se pogotovo trebate navući. :)

4. Evo sva pokisla, jutros energicno usla u jungle tribe i obavila preliminarne razgovore:) kocka je bacena.......:) a sad idem znjopat bruschette