19. rujna 2013.

Na putu prema dolje: AMERIČKE PALAČINKE | american pancakes


Priča počinje tako da sam neki dan (s par godina zakašnjenja) počela pratiti seriju 'Breaking bad'. I navukla se. Pa sam par godina nadoknadila u par dana, gledajući seriju do ranih jutarnjih sati. I kao u većini američkih serija za doručak su bile slavne američke palačinke, što me potaknulo da ih napokon probam napraviti.

Prvo, za one rijetke koji ne znaju, razlika između naših i njihov palačinki je u gustoći tijesta, u prašku za pecivo koji se doda da bi se napuhale, male su, debele i jako slatke. Tipično američki.
Guglajući u potrazi za receptom naišla sam na hrpu recepata koji su bili isti, ali različiti. :) U svakome je bilo brašno, mlijeko, jaja, prašak za pecivo i malo soli, a po želji se može dodati ulje, rastopljeni maslac, šećer, med, rum, vanilija i sl.

Ovo je moja kombinacija:

tijesto
200g brašna
2 žličice praška za pecivo
na vrh noža sode bikarbone
2 (veća) jaja
300ml mlijeka
1 žlica maslaca
malo soli
2 žlice šećera
1 vanilin šećer/ekstrakt vanilije

Razdvojite jaja na žumanjke i bjelanjke. Od bjelanjaka umutite snijeg.
Umutite žutanjke sa šećerom i vanilin šećerom, zatim dodajte maslac, kratko miksajte, pa dodajte mlijeko. Smanjite brzinu miksera i u smjesu umiksajte brašno, prašak za pecivo, sodu bikarbonu i prstohvat soli. Na kraju lagano ručno umiješajte bjelanjke.
Tavu malo namastite uljem ili maslacem (ja to radim kistom), zagrijte na laganoj vatri/srednjoj temperaturi i izlijte malo smjese. U tavu (ovisno o veličini) može stati i više od jedne palačinke ovisno o promjeru koji želite (7-10cm). Kad se počnu stvarati mjehurići, palačinka je spremna za prevrtanje. Pecite ih dok s obje strane ne poprime lijepu zlatno žutu boju.

"fun part" iliti posluživanje
sladoled
linolada | nutella
marmelada
svježe voće
"you name it" :)

Onaj dio kad se uključi ostatak obitelji (prijatelji, gosti). Izbor je velik, kao i mogućnost predoziranja šećerom.
Ja sam uspjela unijeti šećera do razine 'hiperaktivnost i blaga trahikardija', pa san nikako nije mogao na oči, ali zato jesu još dvije, tri, četiri epizode serije. :D


Mislim da su, bar na neko vrijeme, one klasične palačinke ispale iz igre!

Nema komentara:

Objavi komentar

šećer dolazi na kraju :)